The second day of the exchange started with school activities focused on promoting responsible use of technology. The students worked together to create posters that raised awareness about online safety and ethical use of modern technology. It was a creative challenge that encouraged group integration and the exchange of ideas.
Afterward, our guests participated in history, geography, and physical education lessons, where they got the chance to learn about the Polish education system and the differences in teaching these subjects in Poland and Spain.
In the afternoon, we visited Europa Experience, an interactive educational center that allowed our guests to learn about the European Union institutions in an engaging and exciting way. To wrap up the day, the students took on the roles of Members of the European Parliament in a simulation, providing them with a valuable insight into European institutions and democracy.
Dzień 2 – 8 kwietnia (wtorek)
Drugi dzień wymiany rozpoczęliśmy od zajęć w szkole na temat odpowiedzialnego korzystania z technologii. Uczniowie wspólnie tworzyli plakaty, które miały uwrażliwić rówieśników na kwestie bezpieczeństwa w sieci oraz etyki korzystania z nowoczesnych technologii. Było to kreatywne wyzwanie, które pozwoliło na integrację grupy i wymianę pomysłów.
Następnie nasi goście wzięli udział w lekcjach historii i geografii, gdzie mieli okazję poznać polski system edukacyjny oraz różnice w nauczaniu przedmiotów w Polsce i Hiszpanii.
Po południu udaliśmy się na wizytę do Europa Experience, interaktywnego centrum edukacyjnego, które pozwalało naszym gościom poznać instytucje Unii Europejskiej w sposób ciekawy i angażujący. Na koniec dnia uczniowie wcielili się w rolę parlamentarzystów, biorąc udział w symulacji obrad Parlamentu Europejskiego, co było doskonałą okazją do zgłębiania wiedzy o europejskich instytucjach oraz demokracji.



